lørdag 21. februar 2009

"Det snør, det snør, tiddelibom..."

... Ja, det er det sikkert at det gjør!

Jeg er egentlig veldig gla' i snøen. Ikke fordi jeg liker spesielt godt å stå på ski eller noe sånt, men rett og slett fordi det blir så mye lysere og trivligere. Det føles også som at lufta blir litt reinere, men det har sikkert noe med at det SER reinere ut... hehe og ikke minst så er det bra for bikkjene å "kave" litt i løs-snøen.

Formen til Arja blir bedre og bedre, og ingenting gjør meg mer gla' enn det:-)

Jeg ble sjuk på mandagen, og har tilbrakt snart en uke inne. Det har stort sett gått i soving, nysing, hosting og snufsing... Skulle vært avgårde på jobb, men der har jeg ikke hatt noenting å gjøre. Ville bare vært en ekstra belastning.

I dag tenkte jeg derimot at jeg skulle prøve å bevege meg en liten tur til butikken siden kjøleskapet begynte å bli litt tomt, og jeg fant ut at en luftetur kanskje ville gjøre meg godt. Tok på godt med klær OG lue(!!), og stablet meg ned til bilen. Turen ned til byen, og selv handlingen gikk fint. Kan vel ikke skryte av bra brøyting, men samtidig skal man jo ikke være alt for storforlangende. Hjemturen gikk fint helt til jeg skulle inn på plassen hvor min parkering er. Da sto jeg bom fast!!! Uansett hvor mye jeg prøvde å bevege bilen frem eller tilbake så rikket den seg ikke en millimeter. Så for første gang har jeg kjørt meg fast. Det vil si... andre gang når jeg tenker meg om. Skjedde vist en gang for 7-8 år siden også.

Man kan si hva man vil om bilen min. Jada, super hundebil, billig i drift osv osv... men en utrolig dårlig vinterbil!!! Savner min gamle toyota 4x4... Hehe

Etter å ha spadd og spadd og spadd, så kom jeg meg løs og fikk parkert på plassen min:-) Resten av kvelden skal helt klart tilbringes INNE i varmen foran ovnen. Formen var vist ikke så bra som jeg trodde...

Arja og Atay er på vinterferie på hytta med mamma og pappa, og telefonrapporten i dag tilsier at de koser seg:-)

Opplegget for agility unghundkurset som jeg skal ha om 14 dager begynner også å ta form nå. Tror det blir et spennende "prøveprosjekt". Håper å få gitt ekvipasjene et godt grunnlag for videre agilitytrening mens hunden er ung. Hovedvekten kommer til å ligge på hindersikkerhet, kontakt og føring. Jeg skal ha en ny helg etter ca. en måned slik at de kan trene hjemme i mellomtiden:-) Driver også å jobber for å få til et kurs for instruktørene i nærmeste fremtid. Håper det også går i boks. Vi trenger all den "input" vi kan få:-)

1 kommentar:

  1. fin blogg:)
    Vi får håpe snøen forsvinner snart :)

    SvarSlett