lørdag 2. april 2011

Vårt første lydighetsstevne!

Jeg meldte oss på til vårt første lydighetsstevne i februar, men da fikk Bissie løpetid og vi måtte trekke oss. Tiden var derfor inne for å finne et nytt stevne... Grenland Hundeklubb arrangerte lydighetsstevne og valpeshow 27. mars, og innen jeg rakk å ombestemme meg så var vi påmeldt... hehe Vi stilte opp i vellldig god tid, og var klare til start kl 09.00. Jeg får vel legge til at 1,5 time med søvn på sofaen ikke er den beste oppladningen, men sånn er det når man gruer seg... hehe Bissie hadde derimot sovet godt, og var klar! Det var ni påmeldte i klasse 1, men åtte som møtte opp. Dommer var Arild Berntsen, og han ønsket å ha to fellesdekker med fire i hver. Vi var startnr 6, og kom derfor på den siste. Det var egentlig veldig greit å se et par av ekvipasjene før det var vår tur. Det er mange år siden jeg gikk et offisielt stevne sist, og det er også nye regler gjeldende fra i år. Det jeg gruet for var fellesdekken fordi der mangler vi mengdetrening, og Bissie er jo ei som ikke sier nei til en lekerunde;-) Så var det vår tur:

  1. Visning av tenner 10

  2. Fellesdekk 2 minutter 10

  3. Lineføring 8 (sto på den ene holdten og pendlet litt)

  4. Dekk fra holdt 8,5 (skjev sitt, og dermed skjev dekk)

  5. Innkalling fra sitt 10

  6. Stå under marsj 0 (veldig bra moment, men snudde seg da jeg gikk rundt henne)

  7. Fritt hopp over hinder 10

  8. Kontroll over hunden på avstand 9 (dobbeltkommando på neddekken *kremt*)

  9. Helhetsinntrykk 9,5

Totalt 167,5 poeng, opprykk og vinner av klassen :-)


Det var kjempegøy, og vi har allerede meldt oss på to nye stevner. Blir spennende med fellesdekken dersom vi skal gå på gress med mange gode lukter... hehe Vi trenger stevnetrening begge to og derfor melder vi oss ikke på i klasse 2 enda.


Planen er å ta MH testen snart slik at vi kan starte i klasse D-spor før sommeren.


Det var en liten oppsummering fra oss:-)

5 kommentarer:

  1. Gratulerer igjen, veldig moro til tross for smultringer :D
    Har du fått meldt på til noen MH-test?

    SvarSlett
  2. Gratulerer igjen :) Kjempemoro :D Domi er påmeldt MH i juni, er spent på den ;)

    SvarSlett
  3. Takk skal dere ha:-)
    Har ikke meldt på noen MH enda... Kikket litt på noen i Sverige, men får ikke ræva i gir til å melde meg på... hehe
    Har sett den i juni også, regner med det er dobermanklubben sin du har meldt på til?
    Hadde håpet på å få tatt en i starten av mai slik at vi hadde fått startet i bruks før sommeren, men vi får sjå:-D

    SvarSlett