torsdag 12. november 2009

Bissie, kurven og "Golden-valpen"...

Jeg har hanglet i halvannen uke nå, og vi har holdt oss i ro inne siden søndag ettermiddag. Bissie er helt klart lei av at jeg er syk, og det er jeg i høyeste grad selv også. Bedre ble det jo ikke da jeg ringte legekontoret i går for å få sykemelding. Jeg sa at jeg hadde vanlig influensa, og hun bare flirte av meg og sa at "joda, problemet er bare at den har ikke kommet enda." Da var det bare å sende mamma på apoteket etter den berømmelige Tamifluen.... Nå er jeg vel litt seint ute med å ta den, men de mente at det var verdt et forsøk.

I går kledde jeg godt på meg, og tok med Bissie bort i små-skauen så hun kunne få ut litt av den oppsamlede energien sin. Det var ett stykk meget lykkelig hund som ble med hjem igjen!!! hehe På kvelden sov hun godt foran ovnen, og etter maten fikk hun lov til å ligge i armkroken. Det er helt snodig, men det beste hun vet er å få ligge på ryggen i armkroken og bli kosa med. Hadde det vært opp til henne så hadde det skjedd mange ganger om dagen:-)
Siden det ikke fristet nevneverdig med en tur ut i dag, så måtte det bli litt alternativ trening inne i steden. Egentlig skulle vi jo ha vært på agilitytrening i dag, men det gikk jo ikke.
Så i ettermiddag delte jeg opp pølser i en boks, fant frem klikkeren og startet opp på stuegulvet. Klikket litt på Bissie da hun var yngre, men siden hun desverre har en eier med lite opptrena tålmodighet så har den ikke blitt brukt så mye. Hun har ikke gjort noe særlig anna enn å stirre meg i senk når jeg har hatt den ute tidligere, men jeg fant ut at dette tempoet passet meg i dag:-pPp
Tok en kjapp titt rundt i stua hva vi kunne bruke, og siden jeg nett hadde hengt opp en vask så sto kurven for rene klær på gulvet. Satte den midt på og startet opp. Først tok vi noen klikk-godbit for å se om hun husket noe, og det funket. Deretter bygde vi på, og her ser dere resultatet.
Er litt i tvil om det egentlig var noe smart... hehe Er redd jeg nå har en hund som hopper opp i kurven så fort hun får mulighet. Godt den til vanlig pleier å stå på badet.
Det tok ikke så lang til før hun satt oppi der nok en gang, men denne gangen med yndlingsleken sin sammen med seg:-) "Golden-valpen" som den heter så treffende fikk hun den første kvelden hjemme etter at jeg hentet henne i Bergen. Den passer hun godt på, og tror ikke det kunne falle henne inn å tygge den i stykker.
Tok et bilde når de satt oppi der begge to:-)

Og til slutt et lite bilde av yndlingsleka:-)



4 kommentarer: