søndag 22. november 2009

Uka som er gått....

I min iver etter å bli en mer stabil blogger så fant jeg ut at det var på tide å skrive litt igjen:-)

Veldig greit å sitte og trykke litt mens håndballkampen står på i bakgrunnen. Håndball er en av få idretter jeg synes det kan være artig å se på. Der skjer det jo litt!! Fotball kan jo spilles i 90 minutter, og avslutte med stillingen 0-0. Skjønner ingenting når folk i etterkant kan finne på å si at det har vært en spennende kamp. Er det mulig?!? Nehh... Når begynner de å sende agility da tro :-)

I uka som har gått så har vi fått med oss noen treningsøkter etter at jeg har vært syk. Det er blitt to dager med agility og noen lydighetsøkter.

Mandag var det lydighetstrening i Hovlandhallen. Vi rakk bare å være med i 30 minutter fordi jeg måtte haste videre på styremøte, men noe fornuftig fikk vi da gjort. Det ble stort sett lineføring og kontakt, og i tillegg fikk Bissie ligge på sin første fellesdekk sammen med 8 andre bikkjer. Jeg gikk ikke lenger enn ca. 1-2 meter unna fordi jeg ønsker at hun skal lykkes så tett opp mot 100% av gangene som det er mulig å få til. Men veldig fornøyd med treningen :-)

På tirsdagen trena vi agility samme sted, og Bissie hadde dermed sin første agilitytrening der inne for vintersesongen. De som kjenner henne veit jo at hun har en spesiell dragning mot rør, men fikk til å styre henne forbi inngangen et par ganger. Da er jeg veldig fornøyd.

På torsdagen var det nok en gang agilitytrening oppe i ridehuset i Kodal, og jeg er enda mer fornøyd med den treningen. Det var hennes andre trening hvor hun fikk gå stigen, og hun sprang over helt på egenhånd. Jeg må være flink til å ha fokus på feltene fremover, og finne ut hvordan jeg ønsker å lære det inn før neste trening. Møne er også et hinder hun fikk prøve for første gang for to uker siden, og hun synes det er utrolig "kult"! Springer i hu og &%# opp mot toppen, tar sats, og lander nede på feltet *ler* Som sagt må vi løse dette med feltene i nærmeste fremtid.

På torsdagstreningen tok hun røret flere ganger uten å ha fått beskjed om det, men synes det blir bedre for hver trening. Må vel bare innse at jeg har en "rør-gal" hund, og det betyr vel bare at jeg må få den samme gleden over på alle de andre hinderene, og til slutt; Få kontroll over det hele!!

Fremadsending skal også helt klart trenes på fremover;-)

Tror det var en kort oppsummering av treningsuka vår, men i morra er det lydighetstreningen igjen:-)

I helga har Bissie vært på "ferie" hos mamma og pappa, og hun har vært bare snill og grei:-) hehe

Kan vel nevnes at hun i uka som har gått har ødelagt noe her hjemme for første gang:-O Hun spiste opp hele glidlåsen i en av ytterjakkene mine, og hun har tygd over ledningen til mobilladeren... men ellers er hun bare snill og grei:-)))

Desverre ingen bilder i kveld, men skal bli flinkere til å ta med kameraet på treningene fremover *nok et november-forsett* Og kanskje jeg snart lærer meg å bruke det nye objektivet ordentlig.... hehe

Ha en fin-fin (trenings) uke:-)

1 kommentar: