tirsdag 10. november 2009

Høsten 2009:-)



Treningen med Bissie "haltet" litt i sommer. Jeg hadde en teori om at hun skulle få lov til å være valp, og at treningen kunne komme etterhvert. I slutten av september bestemte jeg meg for at det var på tide å starte opp med lydighetstrening, og vi er i full gang:-)


Lille frøkna har fått med seg både agilitykurs, Vestfoldmesterskap og lekekurs nå i høst. Kjempegøy:-)
Det er artig å se forandringen som skjer med henne omtrent fra uke til uke. Hun er fortsatt vill og gal, men på en helt annen måte enn før. Hun tar livet med ro innendørs, og er full av fart og glede ute. Når jeg tenker meg godt om så kan jeg vel kanskje si at det er mye fart inne ved enkelte anledninger også... hehe Når det kommer folk på besøk så tar hun littebittegranne av for å si det mildt:-) Dersom hun ikke finner en leke så skal hun holde folk rundt håndleddet. Selv om det har litt sjarme så er det vel mest usjarmerende i lengden.
Hadde jo tenkt at jeg skulle trene en del agility med henne før hun ble året, men er først de siste mndene vi har startet opp. Hun har en hinsides dragning mot rør som jeg prøver sakte men sikkert å få kontroll på. Det er en liten utfordring, men får prøve å se det positive i gleden hennes. Forrige uke gikk hun for første gang vippe, stige, møne og hjul... Moro:-) Tror det blir en artig agilityvinter:-)
Lydighetstreningen vår går i riktig retning, men tror at jeg må være flinkere til å utfordre henne fremover. Ønsker ikke at vi skal bli gående i en evig runddans med kun klasse 1 øvelser. Den eneste øvelsen vi har startet på som er videre er avstandskommandering, men jeg skal skjerpe meg!!!
Fremover skal jeg også prøve å blogge litt oftere. Siden jeg ikke er tilhenger av nyttårsforsetter så får jeg lage med et novemberforsett;-)



2 kommentarer:

  1. Moro med blogg igjen :) Hva var dette lekekurset?

    SvarSlett
  2. Det var et kurs som tok for seg riktig type lek til hver enkelt hund. Jeg ble med fordi Bissie likte å beholde leka selv... hehe mens andre ble med fordi de har en hund som ikke ville leke. Leken ble tilpasset i forhold til rase og individ. Hvordan man best mulig kan bruke leke som forsterker ved trening.
    For vår del så fikk jeg Bissie til å søke inn til meg igjen bare ved å forandre på noen ting.
    Kjempegøy og lærerikt:-)

    SvarSlett